Usein kysytyt kysymykset
Alta löydät useimmiten kysytyt kysymykset, sekä vastaukset niihin
Peruutuskäytäntö
Pyydämme ystävällisesti,
että siirrot, muutokset ja peruutukset
tehdään vähintään 24 tuntia etukäteen liikkeen aukioloaikojen mukaisesti ja mieluiten soittamalla liikkeeseen
098637171.
Huomioithan, että emme välttämättä tarkista sähköpostia joten peruutukset tulisi ilmoittaa aina puhelimitse.
Peruutukset alle 24 tunnin sisällä, veloitamme 50% hoidon hinnasta.
Sairastumisen vuoksi peruutetusta ajasta veloitetaan 0% mikäli asiakkaalla on esittää lääkärintodistus.
Peruuttamattomat varaukset veloitetaan 100% hoidon hinnasta.
Mikäli meidän täytyy peruuttaa asiakkaan aika, ilmoitamme siitä ensisijaisesti puhelimitse.
Kiitos yhteistyöstä!
Mitä tapahtuu, jos myöhästyt?
Mikäli myöhästyt enemmän kuin 15 minuuttia saatamme joutua siirtämään tai peruuttamaan aikasi, jolloin laskutamme 100% varatun palvelun hinnasta.
Sinulle varataan ammattilaisen henkilökohtaista aikaa, joten toivomme, että kunnioitat varaus- ja peruutusehtojamme.
Valitettavasti emme voi tarjota korvausta, jos palvelun puutteellisuus johtuu asiakkaan myöhästymisestä.
Eri hinnasto?
Haluamme tarjota sinulle parasta mahdollista palvelua ja pyrimme välttämään odottamattomia kuluja. Jokaisen värjäyspalvelun välissä on ennen/jälkeen -kuva, joka toivottavasti auttaa sinua valitsemaan oikean palvelun hiuksillesi. Hinta määräytyy palvelun, hiusten paksuuden ja pituuden perusteella.
-----------------------------------------------------------------------------
Jari Koivisto hinnoittelu 80e/h
Mitä tarkoittavat eri pituuskategoriat?
Lyhyet hiukset: yltävät leukaperiin saakka.
Keskipitkät hiukset: yltävät olkapäille.
Pitkät hiukset: yltävät olkalinjasta alaspäin, lapaluiden yläpuolelle.
Ekstrapitkät hiukset: yltävät lapaluun alapuolelle.
Erikois- ekstrapitkät hiukset: yltävät vyötärölle asti.
Huom! Jos sinulla on hyvin paksut hiukset, varaathan ajan riittämiseksi lisäpalveluna ”Ekstra paksut”.
Ole hyvä ja katso hiusten pituuskategoriat tästä.
Miksi varattu aika tulee peruuttaa vähintään 24h aikaisemmin?
Mikäli asiakas peruuttaa ajan, se tarkoittaa sopimusyrittäjälle monen tunnin seisomista, koska aikaa ei välttämättä kerkeä myymään uudelleen. Tästä syystä peruutus tulee tehdä 24h tuntia aikaisemmin, jotta kampaamolla on mahdollisuus tarjota aika seuraavalle asiakkaalle. Myöhemmin peruutetuista ajoista lähetämme laskun.
Kiitos yhteistyöstä!
Miksi Fiber max 1+2 hoitoa suositellaan värikäsittelyissä?
Fiber max 1+2 Bond korjaa ja vahvistaa hiusta sisäisesti.
Terveet hiukset näyttävät paremmilta ja väritkin pysyvät niissä paremmin
Sisältää keratiinia ja aminohappoa.
Fiber max -hoidon ensimmäinen osa sekoitetaan värin tai vaalennusaineen kanssa ja se suojaa hiuksia käsittelyn aikana. Fiber max -hoidon toinen osa, joka korjaa vaurioituneita hiuksia, levitetään hiuksiin käsittelyn jälkeen pesun yhteydessä. Fiber max -hoitoa suositellaan, jotta hiukset pysyvät hyvässä kunnossa ja eivätkä katkeilee.
Onko väliä valitsenko tyvivärjäyksen vai tyvivaalennuksen?
Kyllä on väliä. Jos haluat tummaa tyviväriä, valitset tyvivärin. Jos taas toivot koko tyven vaalennusta, niin ehdottomasti valitset tyvivaalennuksen. Tyvivaalennustyö kestää pidempään ja liian lyhyessä ajassa emme saa vaaleasta tyvestäsi kaunista.
Jos tyvikasvusi on yli 2cm pitkä, eli edellisestä käynnistäsi on yli 8vikkoa, on kyseessä vaalennustyö.
Mitä jos en halua leikkaus leikkausta värjäyksen yhteydessä?
Kaikkiin väripaketteihimme sisältyy siistimisleikkaus.
Miksi minua veloitetaan ekstrapaksuista hiuksista?
Haluamme tarjota sinulle parasta palvelua. Runsas ja paksu tukka vaatii enemmän aikaa, tuotteita ja työtä.
Hiusten jälkihoito värjäyksen jälkeen?
Värjäyksen jälkeen pidät värin kauniina ja hiuksen hyvässä kunnossa oikeanlaisilla hiustenhoitotuotteilla. Suositeltavat tuotteet riippuvat hiustyypistä ja värjäyksestä.
Miten selvität onko hiuksissasi metallikerrostumia?
Jos epäilet tätä niin ole yhteydessä omaan vesilaitokseen, joka ottaa näytteet. Olemme keränneet eri lähteistä muutamia vinkkejä, miten tunnistaa metallikerrostumia. (Huom. Tieto on vuodelta 2014)
- Värit eivät kestä ja varsinkaan punavärit (erotettava normaali kesto/hiuksen kunnosta johtuva).
- Raidat/värit muuttavat nopeasti väriään himmeäksi/likaiseksi.
- Vaalea hius vihertää/punertaa/kellertää, (kloori,kupari/rauta/rauta,mangaani) vaikka se olisi vaalennettu.
- Hiukset ovat takkuiset, karheat ja ”kovat”, vaikka kuinka hoitaisi (huonokuntoisuus on asia erikseen, tämä pitää erottaa).
- Metallin haju hiusten ollessa märät.
- Vaalennettaessa hiukset kuumentuvat (ollaan jo vaarallisilla vesillä!!), muissa käsittelyissä värimassa ja permanenttiaine reagoi metalliin (juurikasvu 2014).
- Jos epäilet, että hiuksissasi on metalleja kerro tästä kampaajalle välittömästi. Suosittelemme metalleja poistavaa syväpuhdistavaa käsittelyä. Me emme voi myöskään tietää onko hiuksissasi metalleja ja siitä syystä emme ole myöskään vastuussa, mikäli kohdallanne sattuisi kemiallinen reaktio.
Minkälaisilla vaatteilla kannattaa tulla kampaajalle?
- Varatessasi väri -tai permanentti ajan, pidä hienot sekä kalliit vaatteet kaapissa tai tuo vaihtopaita mukaan.
- Laitamme aina asiakkaalle muovisuojan, kapan sekä niskasuojan kapan väliin, mutta kyseessä on neste, joten sitä voi valua helposti kaikkien suojien läpi.
- Huom. me emme ole korvausvelvollisia pilaantuneista tai värjääntyneistä vaatteista.
Miten valmistautua kampaajalle tuloon?
- Sovi vartin konsultaatio aika kampaajan kanssa etukäteen, jotta voit kertoa rauhassa tulevasta lookistasi. Näin myös kampaaja voi rauhassa valmistautua ja antaa vinkkejä.
- Näytä kampaajalle kuvia, jotta hän varmasti hahmottaa ja ymmärtää halutun tuloksen.
- Harkitse tarkkaan, mitä haluat tehdä. Esimerkiksi mustasta hiuksesta vaaleaan? Harvalla tämä onnistuu kerralla.
- Toisilla hiukset vaalenee todella hyvin jo ensimmäisellä kerralla ja lähelle lopputulosta päästään, jopa yhdellä kerralla. Toisilla se vaatii taas useamman käynnin.
- Projekteissa tulee olla siis kärsivällinen, realistinen ajan sekä kertojen suhteen.
Kemiallinen reaktio?
Hiuksiin voi kerrostua erilaisia metalleja.
Harvemmin kaupunkiolosuhteissa, ellei asu todella vanhaputkisessa talossa. Yleensä metallikerrostumat johtuvat kaivovedestä.
Metallit voivat kuitenkin olla ongelmana myös kaupungeissa, vaikka talossa olisi uudetkin putket.
Vedessä voi olla paljon rautaa, kuparia ja kalkkia (lattiaan ja suihkuverhoon kuivuu punertavaa ja sinertävää sakkaa).
Yleensä rauta ja kupari vaikuttavat voimakkaasti vaalennukseen ja varsinkin värinpoistotyyppiseen vaalennukseen.
Kemiallinen reaktio tarkoittaa sitä, että metallit reagoivat vaalennuksen kanssa, jolloin käsittely karkaa käsistä ja hiukset kuumenevat voimakkaasti.
Se voi jopa johtaa palovammoihin aiheuttaviin kuumuuksiin. Toinen vaikutus on se, että hiukset palavat ja leikkautuvat kemiallisesti poikki. Reaktion voimakkuus riippuu kertyneen metallin määrästä.
Työn valmistuttua en olekaan tyytyväinen värin valintaan?
Me teemme ehdotuksen ammattilaisen näkökulmasta ja asiakas tekee lopullisen sitovan päätöksen.
Jos haluamasi lopputulos ei miellytäkään, vaikka työmme vastaa sitä, mistä olimme sopineet alussa, voimme tehdä uuden käsittelyn ja värin, jos aika vain riittää. Tämä kuitenkin tarkoittaa uuttaa työtä-ja lisä-aikaa, jolloin se veloitetaan uutena käsittelynä.
Jos haluan hiukseni tummasta vaaleaksi, kuinka osaan varata oikean ajan?
Tämä riippuu täysin siitä, ovatko hiuksesi luonnostaan tummat. Jos on, niin varaa vaalennustyö.
Vaiko värjätty tummaksi, niin varaat color correction. Värjäyshistoria on ratkaiseva tekijä, jos hiuksesi ovat tummaksi värjätyt.
Suosittelemme sinua varaamaan ajan konsultaation, niin voimme käydä hiuksesi historian ja kunnon läpi.
Kun näytät meille mieluisan kuvan netistä, se auttaa meitä ymmärtämään toiveesi. Kuitenkin lopputulos riippuu yksilöllisestä hiustyypistäsi, sinun hiushistoriastasi ja hiustesi kunnosta.
Mitä jos en tiedä mikä palvelu sopii minulle?
Voit lähettää meille sähköpostia info@chereamie.fi.
tai instagramissa @salonchereamie hiuskuvasi päivänvalossa ja lähetä meille myös odotuksesi, autamme sinua mielellämme.
Lopputulos eroaa sovitusta?
Kiitos, että jaat huolesi! Olethan pikaisesti yhteydessä meihin!
Ymmärräthän, että hiustesi yksilölliset ominaisuudet vaikuttavat lopputulokseen. Mainos- ja mallikuvat antavat yhden esimerkin lopputuloksesta.
Emme voi luvata, että asiakkaan hiuksissa lopputulos olisi täsmälleen samanlainen kuin mainoskuvassa tai muussa esittämässäsi materiaalissa. Kuitenkin pyrimme aina parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen.
Jos koet , että lopputulos ei ole sovitun mukainen, otathan meihin yhteyttä mahdollisimman pian. Jos epätyydyttävä lopputulos johtuu tekemästämme virheestä tai virhearvioinnista, olemme sitoutuneet tarjoamaan ilmaisen korjausajan. Kiitos kärsivällisyydestäsi!
Reklamaatiot
Reklaamatiot on esitettävä kuitenkin viimeistään kahden (2) viikon sisällä käynnistä sähköpostitse info@chereamie.fi, puhelimitse,instagram @salonchereamie tai paikan päällä.
On hyvä varautua siihen, että reklamaation syy täytyy tulla havainnollistamaan paikan päälle.
Suurimmassa osassa palveluitamme pätee yhden (2) viikon laatutakuu, jolloin korjaamme veloituksetta mahdollisen virheellisesti tehdyn työn.
Tehdystä työstä emme palauta rahoja vaan kuluttaja-asiamiehen ohjeistuksella tarjoudumme korjaamaan mahdollisen virheen veloituksetta.
Laskutus
Lähetämme laskun peruuttamattomasta ajasta sähköpostiin. Lähetämme laskusta kaksi muistutuslaskua 2 viikon välein, jonka jälkeen siirrämme laskun perintätoimiston hoidettavaksi, mikäli emme ole saaneet maksusuoritusta.
Ripsien UKK
Kuinka kauan ripsien laitto kestää?
Kesto riippuu setistä ja omien ripsien määrästä. Harjoittelijamme Carla tekee työnsä huolellisesti, joten aika voi olla 3–4 tuntia.
Voinko tulla silmämeikin kanssa?
Emme suosittele. Silmämeikki heikentää liiman pysyvyyttä. Tarjoamme meikinpoiston lisäpalveluna (+10 €).
Milloin tarvitsen huollon?
Suosittelemme huoltoa 2–3 viikon välein. Jos yli 40 % ripsistä on irronnut tai aikaa on kulunut yli 3 viikkoa, varaa uusi setti.
Miksi käytämme juuri näitä tuotteita? (Ripsienpidennys)
Käytämme turvallisia ja EU-hyväksyttyjä ripsienpidennystuotteita, jotka on valmistettu korkeiden laatustandardien mukaan.
Kaikki tuotteemme ovat cruelty-free (eläinkokeettomia) ja valmistettu korkealaatuisesta PBT-materiaalista (Korea), joka on kevyt, kestävä ja hellävarainen luonnonripsille.
Koska silmät ja niiden terveys ovat meille tärkeitä, panostamme aina hygieniaan, laadukkaisiin tuotteisiin ja hellävaraisiin menetelmiin.
Sattuuko ripsien laitto?
Ei satu! Silmäsi ovat suljettuina koko hoidon ajan ja työ tehdään hellävaraisesti.
Voinko käyttää ripsiväriä?
Ei suositella, erityisesti volyymiripsien kanssa. Se heikentää pysyvyyttä ja vaikeuttaa puhdistusta.
Onko Carla valmis tekijä?
Carla on harjoittelija, mutta tekee tarkkaa ja huolellista työtä. Siksi hinnat ovat koulutushinnat – ne nousevat kokemuksen myötä.
Voinko ottaa lapsen mukaan?
Ripsien laitto vaatii keskittymistä ja kestää jopa 4 tuntia – suosittelemme varaamaan rauhallisen ajan vain itsellesi.
Miten valmistaudun ajanvaraukseen?
Tule puhtailla ripsillä, ilman silmämeikkiä. Vältä kahvia ennen hoitoa – se voi aiheuttaa silmien nykimistä.
Miten peruutan ajan?
Peruutukset vähintään 24 h ennen ajan alkua. Myöhässä perutuista tai peruuttamattomista ajoista voidaan veloittaa maksu.
Voinko varata pelkän ripsien poiston?
Kyllä! Tarjoamme ripsien hellävaraista poistoa, erityisesti jos haluat tauon pidennyksistä tai vaihtaa uuteen settiin. Poisto ei vahingoita luonnonripsiä ja kestää noin 20–30 minuuttia.
Minulla on ripset tehty toisessa paikassa – voinko tulla huoltoon?
Jos ripset on tehty muualla, suosittelemme uuden setin tekemistä. Tämä varmistaa laadukkaan lopputuloksen ja hyvän pysyvyyden.
Tarjoamme hellävaraisen ripsien poiston + uuden setin saman käynnin aikana.
Mitä jos ripset irtoavat nopeasti? Onko työlle takuu?
Pyrimme aina huolelliseen ja kestävään lopputulokseen, mutta ripsien pysyvyyteen vaikuttavat monet tekijät, kuten:
-
Meikki tai öljypohjaiset tuotteet ripsissä
-
Ripsien puhdistuksen laiminlyönti tai kastelu liian aikaisin
-
Hormonitoiminta, lääkitys tai luonnollinen ripsienvaihtorytmi
Takuu:
Tarjoamme 5 päivän takuun, mikäli irtoaminen on poikkeuksellista ja asiakas on noudattanut hoito-ohjeita.Mahdollisissa ongelmatilanteissa autamme mielellämme – takuukorjaukset tehdään sovitusti.
Huomioithan, että palveluista ei tehdä hyvityksiä.
Asiakaspalaute on meille tärkeää ja tukee oppimisprosessia
– kiitos ymmärryksestäsi!
Ripsien hoito ohjeet
Älä käytä ripsiväriä, sillä se sisältää öljyä joka liuottaa pidennysliiman.
Ole myös varovainen kasvovoiteiden, puhdistusaineiden ja silmänympärys voiteiden kanssa.
Jos välttämättä haluat käyttää ripsiväriä, käytä ripsiväriä jotka ovat tarkoitettu käytettäväksi pidennysten kanssa.
Älä käytä missään nimessä ripsien taivuttajaa, sillä se murtaa liimaa ja heikentää ripsien pysyvyyttä.
Myös ripsien permanenttia ei saa tehdä ripsienpidennyksille.
Saunomista kannattaa pitää mahdollisimman minimaalisena, sillä kuumuus ja höyry heikentää liiman pysyvyyttä.
Muista harjata ripsiä päivittäin, niin ripset pysyvät nättinä ja eroteltuina.
Käytä päivittäisessä pesussa vain niitä pesuaineita jotka ovat öljypohjattomia tai ripsienpidennyksille tarkoitettuja puhdistusaineita.
Ripsiä pitää pestä päivittäin!
Älä käytä vanulappuja silmien pyyhkimisessä sillä niiden kuidut voivat tarttua ripsien kiinnityskohtaan.
Älä hiero ripsiä.
Ripsien pysyvyyteen vaikuttaa myös seuraavat asiat:
- Ripsien kasvu eli elinkaari (60-120 päivää)
- Ruokavalio
- Lääkitys
- Ripsiväri ja kajaali
- Stressi
- Hikijumpat
- Ripsikarvan rasvoittuminen
- Huono hygienia
- öljypitoisten tuotteiden käyttö
- Hormonit
- Raskaus ja imetys
- Silmärähmä jne.
Huom, varaamalla ajan hyväksyt, että olet lukenut ylläolevat ”usein kysytyt kysymykset”.